• Home
  • Όροι Συμμετοχής

Όροι Συμμετοχής σε Οργανωμένη Εκδρομή

Η συμμετοχή σε οποιαδήποτε εκδρομή που διοργανώνει το ταξιδιωτικό γραφείο μας σημαίνει αυτομάτως ότι έχετε λάβει γνώση και αποδειχτήκατε χωρίς επιφυλάξεις τους παρακάτω όρους, οι οποίοι είναι σύμφωνοι με την Οδηγία 90/314 της ΕΟΚ και του ΠΔ 339/1996 και τους οποίους παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά.

1. ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ

Το ταξιδιωτικό μας γραφείο ενεργεί ως μεσολαβητής μεταξύ των εκδρομέων – πελατών και των διαφόρων φορέων που χρησιμοποιεί για την διοργάνωση των εκδρομών (αεροπορικές εταιρείες, ακτοπλοϊκές εταιρείες, ξενοδοχεία, τοπικά τουριστικά γραφεία κ.λπ.) καθώς και οποιουδήποτε άλλου προσφέρει τις υπηρεσίες του για την ομαλή εκτέλεση κάθε ταξιδιωτικού προγράμματος. Ακόμη αποτελεί μεσολαβητή και άλλων τουριστικών γραφείων που έχουν την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης σε προγράμματα που περιέχονται στο παρόν έντυπο. Στους φορείς αυτούς το γραφείο μας δεν ασκεί άμεσο έλεγχο και κατά συνέπεια δεν φέρει καμία ευθύνη στις περιπτώσεις παραλείψεων, πταισμάτων και οργανωτικών αδυναμιών που προέρχονται από αυτούς τους φορείς. Οι όροι που αναγράφονται στο πίσω μέρος του αεροπορικού εισιτηρίου δεσμεύουν απευθείας την αεροπορική εταιρεία απέναντι σας. Οι όροι και οι κανόνες των αεροπορικών πτήσεων οι οποίοι ρυθμίζουν τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών (είτε εκτελούν τακτικά δρομολόγια είτε πτήσεις charter ) ορίζονται από την Διεθνή Σύμβαση της Βαρσοβίας του 1929. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι σε περίπτωση ύπαρξης καθυστέρησης στην αναχώρηση πτήσης, από 2 έως 4 ώρες, η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει ένα αναψυκτικό. Από 4 έως 8 ώρες είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει ένα γεύμα μέχρι 10 ευρώ και από 8 ώρες καθυστέρηση και άνω, είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει κατάλυμα σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο. Το γραφείο μας δεν ευθύνεται επίσης για ανωμαλίες στην εκτέλεση της εκδρομής και δυσχέρειες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του γραφείου μας, αλλά σε γεγονότα που συνιστούν καταστάσεις ανωτέρας βίας (πόλεμοι, δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργίες, αεροπειρατείες, θεομηνίες κ.λπ.) καθώς επίσης και για πιθανά ατυχήματα, ασθένειες εξαιτίας κλιματολογικών συνθηκών, επιδημίες, δηλητηριάσεις, εγκληματικές πράξεις, κλοπή αντικειμένων, φθορά ή απώλεια αποσκευών, χρημάτων, διαβατηρίων κ.λπ. Είναι αυτονόητο όμως ότι τόσο η ευσυνειδησία όσο και η υπευθυνότητα των ανθρώπων του γραφείου επιβάλουν την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την αντιμετώπιση των ανωτέρων ανωμαλιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και διευκόλυνση σας.

2. ΕΚΤΕΛΕΣΗ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το γραφείο μας καταβάλει κάθε καλόπιστη και δυνατή προσπάθεια για την συνεπέστερη και ακριβή τήρηση του προγράμματος της εκδρομής στην οποία έχετε δηλώσει συμμετοχή. Σε πολλές περιπτώσεις όμως εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων και απρόβλεπτων καταστάσεων καθίσταται επιβεβλημένη η αλλαγή και διαφοροποίηση του προγράμματος. Πιθανή αλλαγή των ωρών αναχωρήσεων των μεταφορικών μέσων από πρωί σε μεσημέρι ή απόγευμα και αντίστροφα ή της ώρας επιβίβασης σε λεωφορείο οδικής εκδρομής, δεν θεωρείται αλλαγή προγράμματος. Αλλαγή ή τροποποίηση του προγράμματος μπορεί να συμβεί είτε πριν την αναχώρηση της εκδρομής είτε κατά την διάρκεια της. Α) Πριν την αναχώρηση. Το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει το πρόγραμμα του ταξιδιού, όπως αναφέρθηκε, εξαιτίας αστάθμητων παραγόντων όπως π.χ. καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων των μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων κ.λπ.), αλλαγή ξενοδοχείου εξαιτίας προβλημάτων στις κτηριακές εγκαταστάσεις ή λόγω γεγονότων τα οποία εκτάκτως συμβαίνουν στον τόπο προορισμού (π.χ. καιρικές συνθήκες, πολιτικά γεγονότα, αναταραχές κ.λπ.). Στις περιπτώσεις αυτές ο πελάτης έχει τις εξής επιλογές: α) Να δεχτεί την αλλαγή, αφού ενημερωθεί, β) να ακυρώσει τη συμμετοχή του και να του επιστραφούν τα χρήματα που έχει καταβάλει, γ) να συμμετάσχει σε άλλη εκδρομή του γραφείου με την ίδια τιμή πώλησης ή σε φθηνότερη εκδρομή με ταυτόχρονη επιστροφή της διαφοράς τιμής ή σε ακριβότερη εκδρομή καταβάλλοντας επιπλέον την διαφορά τιμής. Β) Κατά την διάρκεια της εκδρομής. Ο αρχηγός της εκδρομής έχει το δικαίωμα, στοχεύοντας αποκλειστικά και μόνο στη δική σας ασφάλεια και την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του προγράμματος, όταν προκύψει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός ή ανωμαλία να επιφέρει τροποποιήσεις στο πρόγραμμα. Στις περιπτώσεις αυτές όλα τα επιπλέον έξοδα που θα προκύψουν για την ομαλή διεκπεραίωση του προγράμματος (π.χ. επιπλέον διανυκτερεύσεις, φαγητά, μεταφορικά) επιβαρύνουν τους εκδρομείς εφ’ όσον καθίσταται φανερό ότι ήταν αδύνατη η πρόβλεψη τους. Στην περίπτωση που διακόπτει το πρόγραμμα της εκδρομής στην εξέλιξη του, εξαιτίας των ανώτερων γεγονότων ανωτέρας βίας, αφού επιστρέψουν οι εκδρομείς στην Ελλάδα, το γραφείο μας θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιστρέψει το αντίτιμο των υπηρεσιών που δεν παρασχέθηκαν (μεταφορικά μέσα, ξενοδοχεία) στους εκδρομείς.

3. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ (από το γραφείο)

Α) Το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να ακυρώσει πριν την αναχώρηση, μια εκδρομή κυρίως εξαιτίας γεγονότων που συνιστούν ανωτέρα βία (όπως αναφέρθηκαν ανωτέρω) για λόγους ασφαλείας. Στην περίπτωση αυτή θα επιστραφεί στους πελάτες, το ποσό των χρημάτων που έχουν καταβάλει. Β) Επίσης μια εκδρομή είναι δυνατόν να ακυρωθεί, εξαιτίας μη συμπλήρωσης του απαραίτητου ελαχίστου αριθμού συμμετοχών (ο οποίος είναι 16 άτομα για κάθε αεροπορική εκδρομή και 25 για οδική εκδρομή). Στην περίπτωση αυτή το γραφείο μας δεν ευθύνεται απέναντι σας, για οποιαδήποτε αποζημίωση, πλην της επιστροφής των χρημάτων που έχετε καταβάλλει. Και στις δύο περιπτώσεις ακύρωσης, έχετε το δικαίωμα να συμμετάσχετε σε άλλη εκδρομή του γραφείου φθηνότερη (οπότε σας επιστρέφεται η διαφορά τιμής), ακριβότερη (οπότε καταβάλλετε την επιπλέον διαφορά τιμής) ή στην ίδια τιμή πώλησης.

4. ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ

Για να είναι έγκυρη οποιαδήποτε κράτηση θέσης για συμμετοχή σε εκδρομή του γραφείου μας, θα πρέπει να καταβληθεί προκαταβολή ίση με το 30% της αξίας της εκδρομής. Τηλεφωνικές κρατήσεις οι οποίες δεν συνοδεύονται από καταβολή χρημάτων, δεν δεσμεύουν το γραφείο μας και δεν θεωρούνται έγκυρες. Οποιαδήποτε πληρωμή μέσω τραπέζης ή άλλου φορέα για να θεωρείτε έγκυρη θα πρέπει να σταλεί στο γραφείο μας φαξ αντίγραφο του εμβάσματος με όλα τα ονόματα (πλήρη) των ατόμων που θα ταξιδέψουν, την ημερομηνία εκδρομής, το είδος δωματίου καθώς και την επιθυμία για έκδοση τιμολογίου ή απόδειξης. Η εξόφληση της εκδρομής πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι 10 ημέρες πριν την αναχώρησή της ειδάλλως το γραφείο μας έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση επιστρέφοντας στον πελάτη το ποσό της προκαταβολής.

5. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ (από τον πελάτη)

Σε περίπτωση που ο Αντισυμβαλλόμενος ακυρώσει το ταξίδι του πριν την αναχώρηση του, τότε υπόκειται σε «ακυρωτικά» κατά τους Γενικούς Όρους Συμμετοχής. Αν η ακύρωση συμβεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τότε δεν δικαιούται επιστροφή χρημάτων. Κάθε ακύρωση συμμετοχής ισχύει από την στιγμή που την παραλαμβάνουμε γραπτώς. Τα ακυρωτικά σε περίπτωση ακύρωσης από ταξιδιώτη είναι τα εξής:
Μέχρι 30 ημέρες πριν, 250€ κατ’ άτομο (Ευρώπη, Αν. Μεσόγειος, Αραβικές Χώρες), 350€ κατ’ άτομο (Εξωτικά ταξίδια), 50€ κατ’ άτομο (Ταξίδια εσωτερικού χωρίς αεροπλάνο), 200€ κατ’ άτομο (Ταξίδια εσωτερικού με αεροπλάνο), 29-10 ημέρες πριν 60% της συνολικής τιμής του ταξιδιού στο εξωτερικό και 40% στο εσωτερικό, 09-01 ημέρες πριν, το σύνολο της αξίας της εκδρομής. Για πτήσεις charter και για προπληρωμένες θέσεις, τα ακυρωτικά φθάνουν στο 100% της αξίας τους, ασχέτως της ημερομηνίας γνωστοποίησης της ακύρωσης.

6. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ

Τα δωμάτια παραδίδονται συνήθως 14.00 και παραμένουν στη διάθεση μέχρι τις 12.00 της ημέρας αναχώρησης. Τα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στον κόσμο, έχουν σχεδιαστεί ως δίκλινα. Το τρίκλινο δωμάτιο είναι στην ουσία δίκλινο με ένα πρόσθετο κρεβάτι το οποίο μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά. Το ίδιο ισχύει και για το τετράκλινο δωμάτιο. Στα τρίκλινα και τα τετράκλινα δωμάτια ο χώρος του δωματίου είναι αισθητά περιορισμένος. Τα family δωμάτια είναι συνήθως τετράκλινα (μονόχωρα) εκτός εάν διευκρινίζεται ρητά κάτι διαφορετικό. Εάν επιθυμείτε διπλό κρεβάτι στο δίκλινο δωμάτιο πρέπει να μας το δηλώσετε κατά την εγγραφή σας. Δεν υπάρχει ενιαία κατηγορία κατάταξης των ξενοδοχείων, η οποία να είναι αποδεκτή παγκοσμίως. Σε γενικές γραμμές γίνεται αποδεκτή η χρήση των αστέρων (2*=τουριστική κατηγορία, 3*=Β’κατηγορία, 4*=Α’ κατηγορία, 5*= λουξ κατηγορία) η οποία όμως δεν έχει τα ίδια κριτήρια σε κάθε χώρα. Είναι δυνατόν ένα ξενοδοχείο 4*σε μια χώρα να αντιστοιχεί σε λουξ κατηγορία και σε άλλη χώρα να αντιστοιχεί σε Α’ κατηγορία. Συνήθως τα καινούργια ξενοδοχεία ανοίγουν με χαμηλότερη κατηγορία για λόγους γνωριμίας. Σε μερικές χώρες για φορολογικούς λόγους μειώνουν την κατηγορία τους, όχι όμως και τις παροχές τους. Όλα τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται το ταξιδιωτικό μας γραφείο, διαθέτουν την νόμιμη εν ισχύ άδεια λειτουργίας που απαιτείται από τις αρχές του κράτους στο οποίο βρίσκεται.

7. ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ

Επιτρέπεται μία αποσκευή, μέχρι βάρους 20 κιλών για κάθε πελάτη, όπως συνήθως ζητούν οι αεροπορικές κυρίως εταιρείες. Εκτός από αυτή, κάθε ταξιδιώτης μπορεί να κρατά μία χειραποσκευή έως 5 κιλών στις μετακινήσεις του διαστάσεων μέχρι 53 Χ 26 Χ 53 (μήκος-ύψος-πλάτος).

8. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Τα παιδιά 2-12 ετών έχουν έκπτωση 15% στη βασική τιμή της εκδρομής εφόσον διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο με τους γονείς τους, εκτός αν διευκρινίζεται ρητά κάτι διαφορετικό. Οι δε γονείς αναλαμβάνουν την ευθύνη της επιπλέον χρέωσης που τυχόν θα προκύψει σε περίπτωση που η ηλικία των παιδιών ξεπερνά τα 12 χρόνια.

9. ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Το γραφείο μας ενεργώντας σύμφωνα με τον νόμο, έχει καλύψει την ευθύνη του απέναντι σας για τυχόν αξιώσεις σας από τη μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης του ταξιδιού, καθώς και την επιστροφή των χρημάτων και τον επαναπατρισμό των ταξιδιών σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης της, συνάπτοντας ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης με ασφαλιστική εταιρεία, το όνομα της οποίας μπορείτε να πληροφορείσθε όταν προτίθεσθε να δηλώσετε συμμετοχή σε εκδρομή μας. Η ασφάλιση αυτή, όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν σας καλύπτει σε περιπτώσεις που θα συμβεί στη διάρκεια μίας εκδρομής ένα ατύχημα σε σας ή μία ασθένεια κ.λπ. Αυτό τον κίνδυνο (ασφάλιση ζωής, ατυχημάτων κ.λπ.) μπορείτε, να τον καλύψετε με δική σας ευθύνη συνάπτοντας προαιρετικά και με δικά σας έξοδα ασφάλιση σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία.

10. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

Κάθε εκδρομέας έχει την ευθύνη ο ίδιος, για την εξασφάλιση και την φύλαξη των απαραίτητων ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, βίζες, πιστοποιητικά κ.λπ.) προκειμένου να συμμετάσχει σε μια εκδρομή. Το γραφείο μας βεβαίως αναλαμβάνει και προσφέρει τη βοήθεια του για την έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καταλογιστούν ευθύνες για καθυστέρηση ή αδυναμία έκδοσης για λόγο που αφορά στο πρόσωπο του ταξιδιώτη (π.χ. αδυναμία λήψης βίζας για συγκεκριμένη χώρα). Ταξιδιώτες με διαβατήρια όχι ελληνικά πρέπει να φροντίζουν οι ίδιοι για τις τυχόν διατυπώσεις – βίζες που χρειάζονται. Η προμήθεια συναλλάγματος (αγορά, γνήσιο της δήλωσης, γνήσιο της υπογραφής κ.λπ.) είναι επίσης αποκλειστικά δική σας ευθύνη (από τράπεζα ή ανταλλακτήριο). Πράγματα αξίας που μεταφέρετε μαζί σας (φωτογραφικές μηχανές, κάμερες, κοσμήματα, αντικείμενα αξίας κ.λπ.) αποτελεί δική σας ευθύνη η φύλαξη και η εποπτεία τους καθ όλη τη διάρκεια της εκδρομής, οφείλετε επίσης να προσέρχεστε την ακριβή ώρα αναχωρήσεων για τις διάφορες εκδηλώσεις του προγράμματος (εκδρομές, ξεναγήσεις, μεταφορές, πτήσεις, γεύματα). Σε διαφορετική περίπτωση ο αρχηγός της εκδρομής έχει το δικαίωμα να αναχωρήσει χωρίς εσάς, σεβόμενος τους υπόλοιπους εκδρομείς και την τήρηση του προγράμματος. Στην περίπτωση αυτή δεν δικαιούσθε καμίας αποζημίωσης εάν χάσετε κάποια εκδήλωση της εκδρομής, τα οποία δε πιθανά επιπλέον έξοδα προκύψουν (π.χ. μίσθωση ταξί) βαρύνουν εσάς.

11. ΤΙΜΕΣ

Η τιμή πώλησης μίας εκδρομής έχει υπολογιστεί παίρνοντας ως βάση τις τιμές των αεροπορικών, ακτοπλοϊκών ναύλων, τιμές ξενοδοχείων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες που ισχύουν κατά την κατάρτιση του προγράμματος. Οι τιμές αυτές μπορούν να αυξομειωθούν μέχρι 20 ημέρες πριν την αναχώρηση εξαιτίας π.χ. αύξησης αεροπορικών ναύλων ή καυσίμων, αλλαγή συναλλαγματικών ισοτιμιών, περιορισμένος αριθμός συμμετοχών κ.λπ.). Στις περιπτώσεις που υπάρχει σημαντική αύξηση των τιμών αυτών έχετε το δικαίωμα είτε να ακυρώσετε τη συμμετοχή σας και να επιστραφούν τα χρήματα, είτε να συμφωνήσετε με τις αναπροσαρμοσμένες τιμές. Αύξηση αεροπορικού ή ακτοπλοϊκού ναύλου μέχρι 10%, από την οποία θα προκύπτει αύξηση αντίστοιχα και στην συνολική τιμή της εκδρομής δεν θεωρείται σημαντική. Συνήθως στις εκδρομές μας δεν περιλαμβάνονται στην τιμή της εκδρομής φόροι αεροδρομίων, λιμενικά τέλη, είσοδοι σε μουσεία, προαιρετικές εκδρομές κτλ εκτός αν αναφέρεται κάτι αντίθετο στο πρόγραμμα .

12. ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Το γραφείο μας υπόσχεται να επιλύσει με καλή πίστη και διάθεση, οπουδήποτε διαφορά μπορεί να προκύψει μαζί σας. Σε κάθε περίπτωση όμως που θα υπάρξει ανεπίλυτη διαφωνία, εφαρμοστέο είναι το ελληνικό δίκαιο και αρμόδια τα δικαστήρια της Αθήνας.